Elbereth

Elbereth conference

The conference of PhD students in Astronomy and Astrophysics of Ile-de-France will be held from February 26th to 28th, 2020 at the Institut d’Astrophysique de Paris. This is one of the most important events in the year for PhD students. Elbereth is a free and informal conference organised by PhD students for PhD students within the community of Astronomy and Astrophysics of Ile-de-France.

This conference is the ideal way to discover and present your PhD subject, share and exchange with an non-expert audience in a relaxed atmosphere.

All PhD students can present their subject of study, but it is possible to not make a presentation and attend talks taking advantage of the side events (Visit of Observatoire de Paris, cafes and , buffet, etc.). PhD students from ED127 are strongly encouraged to register and present their work.

Every year, Elbereth needs new volunteers to help with the organisation of the conference. If you want to participate in this fulfilling experience, you can send an e-mail to this adress : loc.elbereth@sympa.obspm.fr

Elbereth web site

• 5 Juillet 2021 : Liste principale du concours 2021 : AUCLAIR Constant, BALLERINI Giulio, BARRÈRE Paul, BRIGHI Emile, CERARDI Nicolas, COULON Xavier, GALLO Stefano, GODINAUD Leïla, GUERRA Corentin, HAFFOUD Paolo, HENAULT Elsa, KONAKA Mina, LALLEMENT Manon, LAPEL Axel, MASSON Adrien, MANZINI Davide, MAUDUIT Emilie, MERIOT Romain, PAGNINI Giulia, PANEK Emilie, SACCARDI Andrea, TEINTURIER Lucas, TOURENQ Sébastien, VERMERSCH Julie
  • 5 juillet 2021 : Liste complémentaire du concours 2021 (par ordre alphabétique) : ABD EL DAYEM Karim, GUÉ Jordan, GOLDMANN Serena, HUET Paul, JOLLY Rodrigo, KHALIL Yassin Rany, LOMAZZI Paul, MAKNAVICIUS Monika, MARIANI Vincenzo, ROTH Olivier, VEILLET Roméo, YOUSFI Fayin
  • 09 juin 2021 : Ouverture de la campagne d’attribution des missions d’enseignement 2021 à Université de Paris. Date limite, 30 juin à 17h
  • 20 mai 2021 : Ouverture de la campagne d’attribution des missions d’enseignement 2021 à Observatoire de Paris
  • 18 mai 2021 : Félicitations à Mathias Nowak, Prix Olivier Chesneau 2021 pour sa thèse de doctorat intitulé : « La conjonction 2017 de Beta Pictoris b : la vie et la mort de PicSat, suivie d’une observation VLTI/GRAVITY de la ré-émergence » à l’Observatoire de Paris
  • 1er février 2021 : Le concours de l’ED AAIF est ouvert. Candidater avant le 22 avril 2021, 17h. Les règles de candidatures, les sujets sont disponibles sur la page recrutement.
  • 29 janvier 2021 : L’appel à projet de l’initiative Physique des Infinis De Sorbonne Université est ouvert jusqu’au 20 février :
  • 4 janvier 2021 : L’ED AAIF vous présente ses meilleurs vœux pour 2021.
  • 1er décembre 2020 : L’appel à sujet de thèse est ouvert jusqu’au 31 janvier 2021.
  • 28 octobre 2020 : Nouvelles félicitations à Claire Guépin, également Prix solennel de la Chancellerie des Universités de Paris 2020.
  • 6 octobre 2020 : Félicitations à Claire Guépin, prix Daniel Guinier-SFP 2019.
  • 2 octobre 2020 : Félicitations à Léa Bonnefoy, prix Jeunes Talents L’OREAL-UNESCO.