News

• December 8th : Congratulations to Camille Gennet (AIM) and Eduardo Vitral (IAP) elected PhD student representatives for two years. Great thanks to Nicolas Dagoneau and Elena Bellomi for their service to the doctoral school.
  • December 4th : The 2020 Elbereth conference will take place on February 26th-18th at IAP.
  • November 25th : The PhD advisors are invited to submit their PhD projects from their ADUM account before February 2nd.
  • October 11th : Congratulations to Océane Barraud and Nicolas Oudart, first and second prize of the contest my thesis in 5 minutes from the French Association for Astronomy
  • October 4th, 2019 : Kick-off for the 2019-2020 year of the doctoral school in Meudon Observatory. Foreign students are expected at 10am for a special meeting. General meeting at 2pm.
  • September 1st, 2019 : Registration at PSL University are now done online only. PhD students must fill in their registration on ADUM, PhD advisors and Lab Heads validate on ADUM only. No more papers to be signed.

• 8 décembre 2019 : Félicitations à Camille Gennet (AIM) et Eduardo Vitral (IAP) élus représentants des doctorants. Merci à Nicolas Dagoneau et Elena Bellomi pour leur travail.
  • 3 décembre 2019 : La conférence Elbereth 2020 se déroulera du 26 au 28 février à l’IAP.
  • 25 novembre 2019 : Les encadrants de l’École doctorale sont invités à déposer leurs projets de thèse depuis leurs comptes ADUM avant le 2 février 2019.
  • 11 octobre 2019 : Félicitations à Océane Barraud et Nicolas Oudart respectivement premier et deuxième prix du concours ma thèse en 5 minutes de l’Association française d’Astronomie
  • 4 octobre 2019, 14h : Rentrée de l’École doctorale à l’Observatoire de Meudon, amphithéâtre Evry Schatzmann
  • 1er septembre 2019 : Les inscriptions à PSL sont maintenant complètement dématérialisées. Les doctorants doivent remplir leur dossier en ligne sur ADUM, les encadrants et les directeurs de laboratoire doivent donner leur avis sur ADUM. Plus rien à signer !