Party

Party of PhD student in Astronomy and Astrophysics of Ile-de-France

In March 2017, the representative students organized the first edition of the party of PhD student in Astronomy and Astrophysics of Ile-de-France. This party is organized by PhD students for PhD students to compensate the distance between laboratories. About 6 months after the Elbereth conference, the representative students propose to PhD students in Astronomy and Astrophysics of Ile-de-France to gather together around a buffet dinner to create links between the different promotions and the different laboratories. This party is the ideal way to meet new PhD students, meet up with former master students, share concerns/doubts/joys about the PhD and relax in a friendly atmosphere.

2017 Party

• 3 décembre 2019 : La conférence Elbereth 2020 se déroulera du 26 au 28 février à l’IAP.
  • 25 novembre 2019 : Les encadrants de l’École doctorale sont invités à déposer leurs projets de thèse depuis leurs comptes ADUM avant le 2 février 2019.
  • 11 octobre 2019 : Félicitations à Océane Barraud et Nicolas Oudart respectivement premier et deuxième prix du concours ma thèse en 5 minutes de l’Association française d’Astronomie
  • 4 octobre 2019, 14h : Rentrée de l’École doctorale à l’Observatoire de Meudon, amphithéâtre Evry Schatzmann
  • 1er septembre 2019 : Les inscriptions à PSL sont maintenant complètement dématérialisées. Les doctorants doivent remplir leur dossier en ligne sur ADUM, les encadrants et les directeurs de laboratoire doivent donner leur avis sur ADUM. Plus rien à signer !