Organization

The Doctoral School depends from four University consortia :

We work with most laboratories in Paris or around with astronomy astrophysics research.

The Doctoral School is directed by a board which includes the director, the four representative from the Universities participating in the doctoral school and the person in charge of the doctoral courses (see "Contacts" on the right).

Its political choices are discussed and decided by its council. 5 representatives from the PhDs students are members of the council.

PhD students are registered in one of the following Universities.

PhD Representatives

* mail to all representatives

Social accounts

• Twitter : @ED_AAIF
  • LinkedIn : Ecole Doctorale Astronomie et Astrophysique d’IDF

• 1er février : Le concours de l’ED AAIF est ouvert. Candidater avant le 22 avril 2021, 17h. Les règles de candidatures, les sujets sont disponibles sur la page recrutement.
  • 29 janvier 2021 : L’appel à projet de l’initiative Physique des Infinis De Sorbonne Université est ouvert jusqu’au 20 février :
  • 4 janvier 2021 : L’ED AAIF vous présente ses meilleurs vœux pour 2021.
  • 1er décembre 2020 : L’appel à sujet de thèse est ouvert jusqu’au 31 janvier 2021.
  • 28 octobre 2020 : Nouvelles félicitations à Claire Guépin, également Prix solennel de la Chancellerie des Universités de Paris 2020.
  • 6 octobre 2020 : Félicitations à Claire Guépin, prix Daniel Guinier-SFP 2019.
  • 2 octobre 2020 : Félicitations à Léa Bonnefoy, prix Jeunes Talents L’OREAL-UNESCO.
  • 1er juillet. Résultats du concours 2020. Liste principale par ordre alphabétique : AIMAR Nicolas, ARMANTE Mélanie, CHICHE Simon, COURTOT Ariane, DHOUIB Hachem, KOURDOURLI Mehdi, LE PIVERT-JOLIVET Tania, LEROY Lucas, LESEIGNEUR Yann, LUASHVILI Anna, MÂLIN Mathilde, MCINTOSH Ophélie, MICHOTTE DE WELLE Bayane, NOURRY Valentin, PARESSANT Keegan, PIERROT Arsène, RICHARDSON Thomas, TEP Kerwann, VINOGRADOV Alexander, WICKER Raphaël
    - 1er juillet. Résultats du concours 2020. Liste complémentaire par ordre alphabétique : BEDOUCH Antoine, BENKADOUM Yaniss, BIGOT Axelle, CRITON Benjamin, DE BATZ DE TRENQUELLÉON Bruno, FORERO-SANCHEZ Daniel, GARMIRIAN Félix, GASPAR GOROSTIETA Iveth, GHESQUIERS Nathanaël, GROLLERON Guillaume, HOWARD Saburo, JANNAUD Thomas, KOSKAS Rémy, MILCARECK Gwenaël, MUNAIBARI Edhah, PELLEGRIN Théo, PELLOUIN Clément, QUILLEY Louis, SAMPATHKUMAR Pranav, STEICHEN Valentin, VARAEI SINA
  • 13 avril 2020 : Félicitations à Doogesh KODI RAMANAH, prix de thèse 2020 de la SF2A.