Registration

Depending on your funding, your laboratory and your supervisor position, you may be registered in one of the following Universities :

Each one follows its own rules, which you must obey.

• At PSL All the formalities will be done through the ADUM database. For the Observatoire de Paris, follow the procedure described in the fiche for the first registration, and for the réinscription.
  • At Paris-Saclay : The registration procedure is entirely dematerialized on ADUM. Follow the instructions on the Paris-Saclay website.
  • At Sorbonne University, the registration procedure uses ADUM since the beginning of the 2021 academic year. Follow the procedure as explained on the University website. If you benefit from a doctoral contract, you will need to fill in this form.
  • At Université Paris Cité, you must follow the procedure described on the University’s website. We also ask you to keep your ADUM file up to date to have a complete database.

You must also sign your contrat doctoral. If your funding comes from some other provider (often, some foreign origin), you must present a proof of funding to the administration.

• A meeting for the new PhD students is scheduled on October the 5th, 2021 at 11:00 at Meudon Observatory, building N°18 meeting room.
  • At the end of your 3rd year, you may need to register for a 4th year, depending on your defense schedule. Se these specific Information.