Elbereth

Elbereth conference

The conference of PhD students in Astronomy and Astrophysics of Ile-de-France will be held from February 26th to 28th, 2020 at the Institut d’Astrophysique de Paris. This is one of the most important events in the year for PhD students. Elbereth is a free and informal conference organised by PhD students for PhD students within the community of Astronomy and Astrophysics of Ile-de-France.

This conference is the ideal way to discover and present your PhD subject, share and exchange with an non-expert audience in a relaxed atmosphere.

All PhD students can present their subject of study, but it is possible to not make a presentation and attend talks taking advantage of the side events (Visit of Observatoire de Paris, cafes and , buffet, etc.). PhD students from ED127 are strongly encouraged to register and present their work.

Every year, Elbereth needs new volunteers to help with the organisation of the conference. If you want to participate in this fulfilling experience, you can send an e-mail to this adress : loc.elbereth@sympa.obspm.fr

Elbereth web site

• 3 décembre 2019 : La conférence Elbereth 2020 se déroulera du 26 au 28 février à l’IAP.
  • 25 novembre 2019 : Les encadrants de l’École doctorale sont invités à déposer leurs projets de thèse depuis leurs comptes ADUM avant le 2 février 2019.
  • 11 octobre 2019 : Félicitations à Océane Barraud et Nicolas Oudart respectivement premier et deuxième prix du concours ma thèse en 5 minutes de l’Association française d’Astronomie
  • 4 octobre 2019, 14h : Rentrée de l’École doctorale à l’Observatoire de Meudon, amphithéâtre Evry Schatzmann
  • 1er septembre 2019 : Les inscriptions à PSL sont maintenant complètement dématérialisées. Les doctorants doivent remplir leur dossier en ligne sur ADUM, les encadrants et les directeurs de laboratoire doivent donner leur avis sur ADUM. Plus rien à signer !