Enrolment

Presentation

The Astronomy & Astrohysics Doctoral School calls for applications for PhD positions once a year.

Registration for a thesis at the ED can be done if the following conditions are met :

• Hold a Master’s degree (or equivalent diploma)
  • To have the agreement of the thesis director
  • To have full funding for 3 years of thesis.

Funding may come from different sources :

• The competition of the Doctoral School, with an application deadline of 21 April 2022 (23h59 CEST).
  • The host team. In this case, the candidate will have to submit two applications : one to the Doctoral School (application), the other to the funding organisation (CNES, CNRS, ...) whose deadlines are specific to each funding.

List of thesis subjects open to the call for applications for the year 2022.

Assessment of the 2021 competition

In 2021, the ED received 180 applications for the 20 doctoral contracts open to competition. The ED auditioned 60 candidates. Including other sources of funding, 61 doctoral students started a thesis in 2021.