Registration

All new PhD students must meet either the director of the doctoral school or the deputy director in charge of their registration University at the beginning of the new year.

Once agreement has been reached with the Doctoral School, there are several different steps to follow for registration. Details depend on which University you are registered to, but the philosophy remains the same.

The new PhD student must :

• Have an account on ADUM. This database is used for all PhDs. It is also used by PSL and UPS for they official procedures. Most accounts are created to apply for a PhD and informations are reused for registration. Access to the account is granted by the ED.
  • Proceed to his/her administrative registration in his/her University. Details vary depending on each of them.
  • Sign his/her doctoral contract.

Which University you are registered to depends on rules negociated between the Universities. You will be informed by the Doctoral School.

See details here. /

• 1er février : Le concours de l’ED AAIF est ouvert. Candidater avant le 22 avril 2021, 17h. Quelques sujets supplémentaires seront mis en ligne jusqu’au 5 février.
  • 29 janvier 2021 : L’appel à projet de l’initiative Physique des Infinis De Sorbonne Université est ouvert jusqu’au 20 février :
  • 4 janvier 2021 : L’ED AAIF vous présente ses meilleurs vœux pour 2021.
  • 1er décembre 2020 : L’appel à sujet de thèse est ouvert jusqu’au 31 janvier 2021.
  • 28 octobre 2020 : Nouvelles félicitations à Claire Guépin, également Prix solennel de la Chancellerie des Universités de Paris 2020.
  • 6 octobre 2020 : Félicitations à Claire Guépin, prix Daniel Guinier-SFP 2019.
  • 2 octobre 2020 : Félicitations à Léa Bonnefoy, prix Jeunes Talents L’OREAL-UNESCO.
  • 1er juillet. Résultats du concours 2020. Liste principale par ordre alphabétique : AIMAR Nicolas, ARMANTE Mélanie, CHICHE Simon, COURTOT Ariane, DHOUIB Hachem, KOURDOURLI Mehdi, LE PIVERT-JOLIVET Tania, LEROY Lucas, LESEIGNEUR Yann, LUASHVILI Anna, MÂLIN Mathilde, MCINTOSH Ophélie, MICHOTTE DE WELLE Bayane, NOURRY Valentin, PARESSANT Keegan, PIERROT Arsène, RICHARDSON Thomas, TEP Kerwann, VINOGRADOV Alexander, WICKER Raphaël
    - 1er juillet. Résultats du concours 2020. Liste complémentaire par ordre alphabétique : BEDOUCH Antoine, BENKADOUM Yaniss, BIGOT Axelle, CRITON Benjamin, DE BATZ DE TRENQUELLÉON Bruno, FORERO-SANCHEZ Daniel, GARMIRIAN Félix, GASPAR GOROSTIETA Iveth, GHESQUIERS Nathanaël, GROLLERON Guillaume, HOWARD Saburo, JANNAUD Thomas, KOSKAS Rémy, MILCARECK Gwenaël, MUNAIBARI Edhah, PELLEGRIN Théo, PELLOUIN Clément, QUILLEY Louis, SAMPATHKUMAR Pranav, STEICHEN Valentin, VARAEI SINA
  • 13 avril 2020 : Félicitations à Doogesh KODI RAMANAH, prix de thèse 2020 de la SF2A.