Registration

All new PhD students must meet either the director of the doctoral school or the deputy director in charge of their registration University at the beginning of the new year.

Once agreement has been reached with the Doctoral School, there are several different steps to follow for registration. Details depend on which University you are registered to, but the philosophy remains the same.

The new PhD student must :

• Have an account on ADUM. This database is used for all PhDs. It is also used by PSL and UPS for they official procedures. Most accounts are created to apply for a PhD and informations are reused for registration. Access to the account is granted by the ED.
  • Proceed to his/her administrative registration in his/her University. Details vary depending on each of them.
  • Sign his/her doctoral contract.

Which University you are registered to depends on rules negociated between the Universities. You will be informed by the Doctoral School.

See details here. /

• 3 décembre 2019 : La conférence Elbereth 2020 se déroulera du 26 au 28 février à l’IAP.
  • 25 novembre 2019 : Les encadrants de l’École doctorale sont invités à déposer leurs projets de thèse depuis leurs comptes ADUM avant le 2 février 2019.
  • 11 octobre 2019 : Félicitations à Océane Barraud et Nicolas Oudart respectivement premier et deuxième prix du concours ma thèse en 5 minutes de l’Association française d’Astronomie
  • 4 octobre 2019, 14h : Rentrée de l’École doctorale à l’Observatoire de Meudon, amphithéâtre Evry Schatzmann
  • 1er septembre 2019 : Les inscriptions à PSL sont maintenant complètement dématérialisées. Les doctorants doivent remplir leur dossier en ligne sur ADUM, les encadrants et les directeurs de laboratoire doivent donner leur avis sur ADUM. Plus rien à signer !